שיווק "בקטנה" לעסקים קטנים 

פעולות קלות אך חזקות לשיווק העסק שלכם

חשבתם ששיווק עסקי מובן מאליו בימינו?

אז זהו שלא. הפעולות הנדרשות הן פשוטות יחסית. עם זאת, לא מעט עסקים מתקשים לשווק בצורה רציפה את העסק.

שיווק עסקים קטנים הוא לא מדע מדויק, אלא שילוב של פעולות אקטיביות, יצירתיות, יוזמות רבות וקידומים.

לא מעט עסקים מתקשים להשקיע בתחום זה, זאת עקב לא מעט אתגרים ועומסים הנדרשים להתמודד איתם יום יום.

ליקטנו עבורכם דרכים קלות (יחסית) ויעילות (מאד) לקידום העסק:

למד את המתחרים שלך!

כדי לדעת לבקר את העסק האישי, חשוב קודם לכן להבין מה המצב כיום מבחינת עסקים דומים בשוק. מובן כי מיקומו הגיאוגרפי של העסק מהותי בניתוח זה. כך לדוגמה, מספרה שממוקמת במרכז תל אביב תהיה שונה מהותית ממספרה בדרום הארץ.
ביצוע מחקר והבנה "מי המתחרים שלך" הוא חשוב מאוד כדי למצוא את היתרון היחסי שלך.
יתרון וחסרון נקבעים תמיד באופן יחסי למתחרים העסקיים שלך, בייחוד בעסקים קטנים שדרך השיווק העיקרית שלהם
כיום היא "פה לאוזן".
מומלץ לבדוק את איכות העובדים, מקצועיותם והרזומה העסקי שלהם וכן את רמת השירות, המחירים, הנחות מבצעים וכדומה.
כיצד נבדוק זאת?
"שאלו את לקוחותיכם!" אין כמו לבקש פידבק כנה מלקוח שעבר אליכם. לא עובד? בקרו בעסק, בידקו את אתר האינטרנט שלו (אם קיים כזה) או התבוננו מבחוץ.
יתרה מזאת, לרוב העסקים כיום, ישנו אתר/ייצוג במדיה החברתית. ככאלה הינם ציבוריים ופתוחים לקהל.כנסו ו״העיפו מבט״. כיצד הם פועלים במדיה החברתית, מה מוקד המשיכה המרכזי באותם עסקים. זו דרך מצוינת ״להשאיל״ השראה מהמתחרים..
עוד על זה, בפסקה הבאה.

נוכחות מקוונת – הכיצד?

התבלטות בעולם האינטרנטי. הוא כלי חשוב וחיוני לעסקים קטנים שרוצים להתפתח. ראשית נרצה לקשר את העסק למדיות חברתיות שונות כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם, אתרי המלצות שונים ואחרים. שיווק בסיסי באמצעות המדיה החברתית הוא פורץ גבולות.
הימצאות דף עסקי במדיה החברתית. הינו בסיסי וחשוב וזהו הצעד הראשון שיש לנקוט (אם הוא לא קיים כבר). צעד זה יקפיץ את הנגישות ללקוחות קיימים וחדשים.
לדוגמה: תמונת תסרוקת ערב מהממת יכולה ליצור המחשה ופיתוי ללקוחות פוטנציאלים רבים וכן למשוך לקוחות קיימים לחזור לעתים תכופות יותר כמו כן, מילות המפתח בחיפוש(הקשורות לעסק שלך) הוא גורם מרכזי שיוכל להגדיל את כמות הלקוחות החדשים של העסק שלך. ככל שתפרסם את עצמך בתדירות גבוהה ובדרכים שונות ומגוונות (ע"י מאמרים, תמונות, ביקורות במדיות חברתיות) כך יותר אנשים יקושרו באופציות הראשונות בחיפוש לבית העסק.

יצירת לקוחות מפה לאוזן:

איך אנחנו יכולים לגרום ללקוחות שלנו לצאת עם תחושה מצוינת ורצון לחזור ולפרסם את שביעות רצונם.
לעסקים קטנים יש יתרון! צריכים למצוא את הדרך להבדיל את עצמם להתעלות מעל המערכה המסחרית, לקחת את היתרון העסקי שלהם ולדעת למנף אותו.
צרו אלמנט ייחודי. בעסק שנבדל ממקומות אחרים, חדשנות מושכת לקוחות.
מתן צ'ופרים ויחס אישי. מבעל העסק/צוות עסקי יגרמו ללקוחות לרצות לשווק את המקום בעצמם. לדוגמה: שליטה בשמות הלקוחות וברקע האישי שלהם, בדיוק איזה מהשירותים הם רוצים, השקעה בזמן מתן השירות, ביצוע מבצעים, מתנות מיוחדות, אירועי תדמית ללקוחות ועוד ועוד.
בצורה הזו, לקוחות יהיו שבעי רצון. מכאן, הם ישתפו את הסביבה הקרובה באושר הפנימי שלהם. לצורך הדוגמה: לקוחה מרוצה מתספורת וצבע, יכולה לפרסם את התמונה באינסטגרם, לתייג את המספרה, מעגל האנשים הקרובים יתעניינו היכן הסתפרה, בכך היא תפיץ את מקום העסק.

 

שימוש באימייל, מסרוני SMS:

לא מעט אנשים חושבים שהודעות תפוצה "מציקות" ללקוח.
מסרון כתוב או מייל.יכול לעניין לא מעט לקוחות גם אם לעיתים זה מתפרש כ"חופר".
מסרון או תזכורת במייל לגבי העסק יכול למשוך לקוחות.
מהרגע שהלקוח קיבל הודעות אוטומטיות הוא יחפש צורך כלשהו, בעידן של היום לא מעט אנשים מחפשים להשקיע בעצמם.
עם זאת, כדי להבדיל אתכם מהשאר, יש לדאוג שהמסרונים יהיו אטרקטיביים ו"ידליקו את הלקוח" וחשוב מכך מותאמים לקהל היעד. הודעת כלליות עובדות משמעותית פחות טוב מהודעות ספציפיות. כך לדוגמא נרצה לפרסם שמפו קרטין לכל הנשים שביצעו החלקה בחצי השנה האחרונה ולא לכל קהל לקוחותינו.
נכון, לא כל לקוחותינו יתקשרו להזמין תור מיד עם קבלת הסמס, אך התמדה ונחישות ישפיעו על רבים.
ישנן בשוק תוכנות לניהול וקידום עסקים קטנים כדוגמת איזיביזי, יאפשרו בקלות ובמהירות לשלוח מסרונים.
כמו כן, קיימות בתוכנת איזיביזי אופציות רבות לסינון המסרונים (לקוחות שלא ביקרו בזמן האחרון, תזכורות על פגישות, קמפיינים ספציפיים, ימי הולדת, לקוח שרכש מוצרים ספציפיים, כל הקטגוריות הקשורות לסוג הלקוח-מין,גיל וכדומה…)

לסיכום, שיווק עסקים קטנים הוא מרכיב חשוב בהתפתחות העסק והגדלת מאגר הלקוחות. על פניו הוא נראה בלתי אפשרי , אך כל פעולה קטנה המוזכרת כאן יכולה לתרום לעסק רבות.
עם זאת כמובן שקיימות פעולות נוספות רבות שניתן לעשות. כל הדרוש הוא התמדה ונחישות!

 

בהצלחה!

התחברו ללקוח דרך האפליקציה שלנו

לשם קידום העסק שלכם אנחנו עושים שימוש בפלטפורמות שונות. כשמקשרים ביניהן התוצר הופך להיות יותר אישי לכל לקוח, ולכן יותר איכותי. שימוש באפליקציה של איזי ביזי תאפשר לכם גם יצירה קלה של תוכן, והתוצאה תהיה קידומים ומודעות אפקטיביים יותר. מידע זה כוח!

נשמע טוב? נסה אותנו. אנחנו כאן לכל שאלה.

Your Name (required)