הנחה או אנחה? 

משתמשים בהנחות בעסק שלכם? אז בואו ותקראו, זה בשבילכם.

הנחות ומבצעים הם תמריצים נפוצים בעסקים, אשר מסבים אושר ללקוח וגורמים לו להרגיש מיוחד.
עם זאת, עסקים קטנים רבים משתמשים בהנחה בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם הסיבה שלשמה היא נוצרה.
בשורות הבאות ננסה להמחיש האם ומתי כדאי להשתמש בתמריץ זה.







סיבה למסיבה (הנחה)

לפני שנבצע הנחה כלשהי, חשוב שנבין מה מטרתה.
הנחה או מבצע חייבים להיות קשורים לאחד מהבאים:

תמריץ לסגירת העסקה

שיטת כאן ועכשיו! לכל עסק קיימים לקוחות המכונים "הלקוחות המתלבטים", נרצה לתת הנחה חד פעמית שתעזור ללקוח לקנות את המוצר או השירות. הנחה זו תהיה נפוצה במקרים בהם אנחנו מניחים כי הלקוח לא יחזור לבית העסק או יחזור לקניית מוצר או שירות אחר. זכרו, לקוח יזכור את מחירו של מוצר או שירות אשר קנה בהנחה.

הקדמת מועד הרכישה

אופציות שונות יכולות להתאים לאסטרטגיה זו.
אחת מהן, ליצור סדרת טיפולים לשירות ספציפי, הגורמת ללקוח לחזור בוודאות לבית העסק ולשלם מראש על סוג השירות
(דוגמה מעולם היופי והקוסמטיקה: טיפול פנים 4+1).

הגדלת גובה הסל

צירוף מוצרים או שירותים לחבילה אחת ובכך הגדלת סך המכירות.
כאשר לקוח קונה סל של פריטים (כגון: סבון פנים, קרם פנים וחומר פעיל) גורם להעלאת המכירות והרווחים בבית העסק.
באופן כללי, נעדיף להוסיף מוצר לסוג השירות מאשר להוזיל את השירות עצמו. לדוגמה: הטבה של קרם פנים מתנה מאשר הוזלת מחיר של טיפול פנים.

שימור לקוחות

מועדוני לקוחות מושתתים על הרעיון בו ניתן הנחה או תמריץ אחר (בדרך כלל תמריץ כספי) ובכך נהדק את הקשר בין הלקוח והמוצרים או השירותים שהוא רוכש לבית העסק.


למה לא לבצע הנחה?

לקוח שיתרגל להנחות לא ירצה לחזור למחיר המקורי, מה גם שהמחיר המשוקלל כנראה לא יהיה תואם את הוצאות/עלויות העסק. (זכרו כי לקוח תמיד יזכור את המחיר ששילם, בייחוד אם הוא בהנחה).
תמחור בבתי עסק מכוון לקהל יעד מסוים. הנחה תטשטש את ייחודיות בית העסק ותגרום לקהל יעד שלא בהכרח בית העסק מכוון אליו להגיע ולרכוש את השירותים או המוצרים. כאשר סיבת ההגעה של לקוח חדש היא הנחה, תפיסתית, יהיה קשה להחזירו למחיר המקורי.
המלצות מפה לאוזן וחוות דעת מלקוחות קיימים יכולים בהחלט להגדיל את מאגר הלקוחות. הדבר הופך לבעייתי כאשר לקוחה קבועה שניתנה לה הנחה (חד פעמית או לתקופה מוגבלת) ממליצה על השירות במחיר שניתן לה, כך קשה לבית העסק לשנות את המחיר ללקוחה חדשה שהגיעה וקיבלה אינפורמציה מעניינת על בית העסק. לכן יש להימנע מהנחה אמורפית ותמיד לוודא שהלקוח מבין את הסיבה לשמה הוא קיבל את ההנחה וכן את תוקפה.
מחיר הוא גורם תדמיתי ומיצובי ולכן מחיר זול או הנחה גדולה יכולים להתפרש כתדמית נמוכה.
וכמו בכל הסעיפים הקודמים דאגו תמיד שתהיה סיבה ברורה לשינוי במחיר.


במידה ובכל זאת החלטתם להשתמש במודל הנחה בעסק שלכם, קבלו כמה טיפים איך לעשות את זה נכון ולהתאים זאת למטרות העסקיות.

חשבו את ההוצאות והעלויות הכלליות של בית העסק. תקבעו תקרת גג להנחות למוצרים ו/או לשירותים השונים ואותה אל תעברו. מיותר לציין שמכירה בהפסד אינה טובה לבית העסק.

הטבות אטרקטיביות טובות מהנחות מחיר

כך לדוגמה: במספרות,הענקת שמפו מתנה בביצוע החלקת קרטי תשמח את הלקוח ולא תיצור תלות מחיר.התאימו את מתנת המוצר לגודל העסקה כך שגם הלקוח יהיה מרוצה וגם בית העסק ירוויח את אחוז הרווח הרצוי.

שיוך הנחות ומבצעים לאירועים ברורים

וודאו כי הלקוח מבין כי ההטבה היא לתקופה מוגבלת וקשורה לסיבה מסוימת. לדוגמה: חגים, מועדים, יום האהבה, ימי הולדת וכדומה. הנחה היא הטבה וכוחה יפה כל עוד היא מוגבלת בזמן, הנחה שאינה מוגבלת בזמן = מחיר חדש.

מיתוג מוצרים פחות פופולרים

מוצרים פחות נמכרים יהוו בסיס טוב להטבות הן מכיוון שמוצר על המדף =פחות כסף בכיס וכן שקידום מוצר פחות פופולרי ירחיב את סל המוצרים הנמכרים בעסק.

התחברו ללקוח דרך האפליקציה שלנו

לשם קידום העסק שלכם אנחנו עושים שימוש בפלטפורמות שונות. כשמקשרים ביניהן התוצר הופך להיות יותר אישי לכל לקוח, ולכן יותר איכותי. שימוש באפליקציה של איזי ביזי תאפשר לכם גם יצירה קלה של תוכן, והתוצאה תהיה קידומים ומודעות אפקטיביים יותר. מידע זה כוח!

נשמע טוב? נסה אותנו. אנחנו כאן לכל שאלה.

Your Name (required)